'Testipistemääräsi on 25.

Testin suorittaneet ovat saaneet keskimäärin 20 pistettä.

Jos pisteiden yhteismääräksi tulee 17 tai enemmän, lääkärin puheille menoa suositellaan. Masennus luokitellaan lieväksi, keskivaikeaksi tai vaikeaksi. Yli 30 pistettä viittaa jo vaikeaan masennustilaan, jolloin on viimeistään ehdottomasti syytä hakeutua hoitoon.'

Tein nk. 'virallisen' masennustestin. Eli mulla on ilmeisesti keskivaikea masennus. Vittu...
Pitäis kai kertoo sille psykologille että kynsin itteeni....

Mut mä luotan tulevaisuuteen jonkun verran. Kunhan pääsen muuttamaan pois täältä niin kaikki järjestyy kyllä. Nyt kadun et hain mihinkään tältä paikkakunnalta... Mut don't worry, voitan kyllä loppupeleissä. :)
Pystyin taas rukoilemaan, pitkästä aikaa. Mut mä en osaa sanoo oliko tää masiskausi tässä, koska mulla on nyt heitelly mielialat tosi rajusti puolelta toiselle.
Mut vaikka nää heittelyt meinaa välillä viedä multa järjen niin oon avoimen kiitollinen etten oo jämähtäny siihen pimeemmälle puolelle kokonaan. Vaikka vois kyllä olla vähän selkeempää tää, eikä tyyliin viiskyt kertaa päivässä kumpaaki...


-Nyyti